BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 27, 2009

kata-kata hikmah

"the truth is ugly isn't it."

ya.kata-kata ini aku ambil dari ceritera bertajuk 'The ugly truth'.kadang-kadang sukar untuk kita ungkapkan kebenaran.kita merasakan suatu beban untuk menyatakan kebenaran kerana terlalu risau akan akibat nya yang bakal kita hadapi.sampai bila untuk kita menyelindung kebenaran?tiada istilah tipu atau bohong sunat.adalah lebih baik untuk menyatakan kebenaran daripada terus menyatakan dusta hanya untuk menutupi kebenaran itu.

walaupun kebenaran itu sukar untuk diterima oleh sesiapa yang sepatutnya tahu mengenainya.tapi, itu sepatut diterima dan dihadapi dengan akal yang waras.selagi kebenaran tidak dinyatakan.lebih banyak timbul nya dusta,tipu,bohong dan yang seangkatan dengan nya.bukankah itu lebih memudaratkan keadaan.

ini kerana, semua orang menilai sesuatu keadaan atau situasi itu dengan pendapat dan persepsi masing-masing.hanya orang yang menghadapi situasi sebenar yang faham dengan keadaan dirinya.sangat sadis jika orang yang hanya menilai sesuatu keadaan dengan pandangan yang cetek.
seperti menilai masakan tanpa merasa nya.contoh ini saja yang terlintas di fikiran.mungkin sedang menahan lapar.=p
bertambah sadis jika dia terus memberi pendapat atau persepsi yang buruk terhadap situasi itu.

ya.itulah manusia.

reminder/remainder: esok seluruh umat Islam di Malaysia akan menyambut bakrid.selamat hari raya aidiladha.maaf zahir batin.kali pertama menyambut hari raya di perantauan.alahai.bukan aku homesick ya.itu cuma ayat penyata. =)

owh,hampir terlupa.hari ini merupakan ulang tahun kelahiran farid.rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan selamat hari lahir.

bangalore,10.39 p.m.

3 kritikan atau pujian:

FA said...

macam ada maksud yg tersirat~~~

_b4rb_ said...

hurm.
ye ke?
mungkin.
=p

FA said...

mungkin.. ;)