BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 10, 2009

bangalore?or bengaluru?

hurm.sudah hampir sebulan di sini. tapi rasa macam baru saje smpai. kelas dah mula. semakin hari semakin byk bnda2 yg dicurahkan. semakin hari semakin aku rasa boleh sesuai kan diri dengan cara pengajaran di sini. boleh tido dalam kuliah sesuka hati tanpa perlu risau akan dihalau keluar dari kelas. eyh, bukan itu perkara utama yang nak disampaikan. lecturer di sini sangat menepati waktu. kelas mula tepat (lebih kurang la) pada waktu dan abis tidak tepat pada waktu sewajar nya. siap terlajak lagi.pastu, mula la kalut nak ke makmal. setakat ni, kalau lambat masuk tak ada la nak dihalau keluar. mungkin belum menunjukkan belang sebenar. siapa yang tahu kan. sangat berharap peristiwa yang x patut dikenang tidak berlaku. hidup seperti hell yang dilakukan oleh lecturer yang berasal dari tempat aku melanjutkan pelajaran sekarang. itu sudah cukup mengajar aku erti sebenar insan bernama pelajar.

dalam tempoh yang singkat ini, macam-macam sudah terjadi. sudah berapa orang demam termasuk diri aku sendiri. ada juga yang sudah berjahit-jahit. kenangan yang sudah pasti tidak akan hilang. lain lah kalau buat-buat lupa. sudah ada yang terluka di siku akibat lif yang tersangkut akibat lebihan muatan. ada juga yang hampir dilanggar keretapi akibat terlalu suka bergambar. tidak tertinggal ada juga yang MATADOR. ye, matador seperti gaya orang yang menjinak-jinak kan lembu di tengah gelanggang.

masih belum mempunyai niat untuk menceritakan suasana di bangalore. budaya. masyarakat. makanan. sistem pengangkutan. terlalu banyak isu yang perlu dikupas. tapi, masih belum tiba masa nya.


bukti kaki aku sudah jejak di bumi shahjahan.

reminder/remainder: new land, new life, new hope. mungkin hanya kata-kata. atau realiti. semua itu bergantung pada diri sendiri. sekian.

4 kritikan atau pujian:

pensukebulan said...

huyyoo. haha ;ain bahasa kali ni. cambes!

_b4rb_ said...

hehehe.cuba cara pengolahan yang laen.
=)

ayinness said...

'ada juga yang sudah berjahit-jahit'

terima kasih budin terima kasih haha

_b4rb_ said...

ahahaha.
sme2 ayin.
tu kira aku concern la kn.
sbb aku notice.
eyh2.
ayiness.bwat blog ek.
=)