BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, March 6, 2010

kita kawan kan

kadang kita tak sedar yang kita dah buat silap.pastu, mula la pikir.kenape orang laen tak tegur pun kesilapan. macam mana nak tegur, bila ditegur melenting.masam muka.berkerut dahi.ko rasa ko buat semua betul.semua orang suka la konon dengan apa yang ko buat.sebab ko tak tau betapa orang benci dengan pe yang ko buat tu.

kesimpulannya, orang macam ni akan terus dibiarkan melakukan kesilapan yang sama berulang kali. bila dah asyik buat silap yang same ulang-ulang kali mula la orang laen rasa meluat.jijik.menyampah. kawan yang pada mula nya tahan je. mula sikit-sikit melarikan diri. tinggal lah kau seorang.

cuba mencari kawan baru.tapi kesilapan yang sama terus ko buat. kena tinggal lagi.
and the cycle continue...
sampai bila pun benda yang sama akan jadi kalau ko tak reti nak sedar diri.jangan nak terlalu menonjolkan diri. low profile, itu lebih baek. ko nak ke orang kenal ko sebab 'kecoh' yang melampau-lampau. niat ko baek.ingin menambah kenalan.tapi kadang-kadang, cara ko tu tak betul. aku tak lah bagus mana. tapi aku cakap apa yang aku rasa elok tuk ko. ni hanya pendapat.


reminder/remainder : ada orang cakap " diam lebih baek daripada berkata-kata." aku rasa kadang-kadang " penulisan lebih baek daripada kata-kata." tak ada la ko nk kena tampar depan-depan sebab tak puas hati bila ditegur.

when u with a true fren...even water drunk together is sweet enough. =D

0 kritikan atau pujian: