BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 22, 2009

Post 4

My Biology Journey....

hurm..how am i gonna start ek..
okieee..perjalanan biologi ku bermula bila aku abih form 3 n amik sns tulen…
ianya bermula di SAAS…lbey kurang smggu..pastu kecoh psl list sbp dh kuar…
aku pown cek la..name aku ade..tp xdpt surat lg..aku pown tggu la..
pas 2-3 ari org dh dftr..aku br dftr..sbb dpt srt lmbt…

okieee..pastu…bermula la dunia br aku kt SASER..hurm, aku pown msk la 4 beta..
n start la aku blaja bio..selama 2 thn la aku kt SASER…xpenah2 la ak dpt A yg btul2 solid..secara purata la aku dpt..b - c kot..mmg la mlm spm sblm paper bio..
aku menjadi agk mereng la kot..rs cm x sdp ati jer..aku pown x bley tdo..
pastu kaco la mmbr2 yg tgh tdo…mmg ngamok la dowg..mmg ms kt saser tu..aku blaja bio ngn segala kepayahan…mlm sblm trial sbp..sanggup aku tdo ats meja dlm klas..smata2 nk stdy tuk bio..
cuak giler la aku bio ms tu…
hurm…akhirnya, aku kuar dr SASER ngn bio aku dpt A2..
pergh, ms tu bersyukur gak la..tp fizik aku plak dpt B4…sedey aku..x merasa aku straight a…
*kuciwa*

dh abih spm tu..aku igt dpt la scholarshp mne2…skali, intevw pown x pnggl..
mmg down aku…pastu, aku trus kn perjalanan bio~ku ke kolej matrikulasi melaka…
ms sem 1, nk ckp aku hbt bio tu xde la..tp aku meletakkan bio tu nk dpt la pling rendh pown A-…skali dpt B…mmg tarik pointer aku la ms tu..dpt la 1st sem 3.53…
trus lbur la smngt aku tuk blaja bio..dan aku mnjadi smkin mls…aku pown kuar la m3x mlaka ngn pointer 3.33…
ms tgh cti 3 bln tu..mmg truk gak la aku kna perli.."tu la mls lg blaja,nk nyesal skang pown xguna ezzudin!!!"-mak aku ckp…ade lg la…tp aku tau..
mak aku ckp cmtu pown..sbb dier nk tgk ank dier berjaya..tp ms tu mungkin la aku hampakn dier..
pas isi borg upu..aku pown dpt ler uitm shh alm..cos mekanikal engnrng..kos ni aku pilh no 6..syukur aku x kna lelong kos..sebulan aku msk uitm..n aku dh mula rs sronok blaja fizik balik..*pas sthn x blaja fizik*…aku igt la..dh tmt la perjalanan bio~ku..tp ade satu ari tu..mak aku cll ngn penoh smngt nyer.."along, mara offer bwat medic ni.." aku gamam gak la..tp aku ckp.."nnt la dlu..along pikir nk amik ke x.."
hurm..mmg ms tu la paling ssh aku nk bwat keputusan dlm hidop aku..*stakat ni la*..dh sronok blaja fizik balik..pas aku pikir2 n rmai org bg nsht..aku pown kuar la uitm..meninggalkn fizik dan kembali ke alam bio..hu5..
masuk la aku ke kutpm…amik kos biomedic..pas smggu..abih orentasi kt kutpm..aku dpt call dr UEM, nk offr aku scholar tuk engineering course…ngn perasaan yg sedey aku terpaksa tolak..coz aku dh sign kontrak ngn mara..dh la setahun 10 org jer UEM offr scholar..pergh., mmg sdey la…
tp xpe..perjalanan bio~ku masih jauh..kalu x dh stop la..
hurm..skang ni aku blaja bio ngn lbey mndlam..sem ni jer..subjek yg berkaitn ngn bio dh ade 4..biochem,anatomy,physiology n microb…
nmpk nye..jaoh lg la perjalanan bio~ku…
smoga aku mmbwat keputusan yg tpt…

till then…


*coretan: stakat ni..aku x pnh nyesal ngn ape2 decision aku bwat b4....hurm...

0 kritikan atau pujian: